معرفی فشارسنج دیجیتالی دقیق + بهترین قیمت خرید

فشارسنج دیجیتالی دقیق به عنوان یک ابزار مهم و قدرتمند در پزشکی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این دستگاه قادر است فشارخون افراد را به صورت دقیق اندازه‌گیری کند. در این مقاله، به معرفی و کاربردهای فشارسنج دیجیتالی دقیق می‌پردازیم و تأثیر آن در بهبود شناخت دقیقتر از وضعیت سلامتی فرد را بررسی می‌کنیم.

.

. فشارسنج دیجیتالی دقیق یا گیج فشار دیجیتال یک دستگاه استفاده شده برای اندازه‌گیری فشار است.

این دستگاه‌ها برای نظارت و کنترل فشار روغن، فشار آب و فشار جوی در ماشین‌آلات صنعتی، تجهیزات وابسته و ابزارهای تجزیه و تحلیلی مختلف استفاده می‌شوند.

بسته به کاربرد، فشارسنج‌های ضدآب و انواع دیگری از فشارسنج‌ها وجود دارند.

در سال‌های اخیر، بسیاری از حسگرهای فشار از روشی استفاده می‌کنند که فشار توسط یک قسمت به نام غشاء اندازه‌گیری شده، به یک سیگنال الکتریکی تبدیل می‌شود و به یک نمایشگر خروجی داده می‌شود.

فشارسنج‌های دیجیتال دقت بالایی دارند و مناسب برای اندازه‌گیری و نمایش فشارها در محل‌های ثابت و متحرک هستند.

علاوه بر این، یک فشارسنج دیجیتال می‌تواند به عنوان یک مرجع فشار استفاده شده و امکان آزمایش، تنظیم و کالیبره کردن تجهیزات اندازه‌گیری فشار دیگر را به طور مستقیم در محل فراهم می‌کند.

با استفاده از سلول‌های اندازه‌گیری کارآمد با خطی‌سازی الکترونیکی منحنی خصوصیت، دقت بالایی تحقق می‌یابد.

..

.. ساختار و عملکرد فشار سنج دیجیتال

فشارسنج‌های دیجیتال با استفاده از یک سنسور حساس استرین‌گیج که به کمک مدار الکترونیکی از نوع پل وتسون ساخته شده‌اند، قادرند نیروی وارد شده بر روی سنسور را به صورت پارامتر الکتریکی و با استفاده از اسکیل و کالیبره مناسب به فشار تبدیل کنند.

فشار سنج ها ی دیجیتال امکانات بیشتری نسبت به فشارسنج‌های آنالوگ دارند.

آنها به اپراتور امکان تغییر واحدها، ثبت مقادیر ماکزیمم و مینیمم در حافظه داخلی و همچنین امکان کالیبره کردن آسان را می‌دهند.

بنابراین، فشارسنج‌های دیجیتال با امکانات بیشتری از فشارسنج‌های آنالوگ برخوردار هستند و در صنایع مختلف برای اندازه‌گیری و نمایش دقیق فشار استفاده می‌شوند.

... نحوه ی انتخاب یک فشار سنج دیجیتال یا گیج فشار دیجیتال

هنگام انتخاب یک فشارسنج دیجیتال، به موارد زیر توجه کنید:

محدوده اندازه‌گیری: مهمترین عامل در انتخاب یک فشارسنج دیجیتال، قابلیت مقابله با محدوده فشاری است که می‌خواهید اندازه بگیرید. چون محدوده فشار بستگی به نوع مایع دارد، ضروری است که قبل از آن، تأیید کنید که فشارسنج می‌تواند در محدوده‌ای که برای هدف استفاده مناسب است، اندازه بگیرد.

دقت اندازه‌گیری: دقت اندازه‌گیری برای فشارسنج‌ها به همان اندازه مهم نیست، وابسته به هدف یا کاربرد است. اما در برخی کاربردهای صنعتی پیشرفته یا در محیط‌هایی که نیازمندی‌های سخت‌گیرانه‌تری دارند، ممکن است نیاز به دقت بالا باشد، بنابراین ضروری است که واضح شود اعداد اندازه گیری شده برای چه منظوری استفاده خواهند شد.

صفحه نمایش: مقادیر اندازه گیری شده طراحی شده‌اند تا به سادگی قابل خواندن باشند. یک نمایشگر با نمایش دیجیتال واضح انتخاب کنید که قرائت واحدها و مقادیر عددی را آسان می‌کند. یک نور پس زمینه نیز برای استفاده در محیط‌های تاریک مفید است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *